Dag 7: Puenta la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 7: Puenta la Reina - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 7: Puenta la Reina

Blijf op de hoogte en volg An en André

15 Mei 2017 | Spanje, Puente la Reina

Tegen 7 uur vertrekken we. Ontbijten doen we later. De zon komt op. Wij maken een flinke klim naar "Alto del Perdon", ook bekend van een scène in de film "the Way". Dit is een favoriete film van Josien. Het is vandaag haar verjaardag. Dat maakt de dag toch weer anders dan andere dagen. Emotioneler.

Tijdens een pauze ontmoeten we een Canadese moeder met haar dochter. Op de top uitrusten en een foto nemen. Dan een lange afdaling. Ik (An) probeer zoveel mogelijk diagonaal af te dalen. Dat helpt wat tegen mijn pijnlijke knie. Het is mooi weer; lekker zonnetje, niet al te warm. Mijn donzen jas hangt onder aan de rugzak. Zou ie nog nodig zijn?

We lopen een tijdje op met André, een Emmausganger uit Utrecht, vlaming van origine. We hebben steeds Engels met elkaar gepraat, omdat hij / wij dachten 'engelstalig' te zijn. Hij sliep bij ons op de kamer in Pamplona, en hij bleef daar een nachtje langer. Vanochtend is hij om 5 uur vanuit Pamplona vertrokken. Hij weet boeiend te vertellen over het leven in een Emmausgroep.

We lopen zo'n 20 kilometer en overnachten in een hotelletje in Puenta la Reina, waar we ook de maaltijd gebruiken. Het eeuwenoude stadje ligt aan de rivier de Arga. De stad is genoemd naar de oude 'brug van de koningin'.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017