Dag 15: Tosantos - Reisverslag uit Tosantos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 15: Tosantos - Reisverslag uit Tosantos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 15: Tosantos

Blijf op de hoogte en volg An en André

23 Mei 2017 | Spanje, Tosantos

Mooie dag vandaag weer. Geen wolkje aan de lucht, lekker briesje. De "etappe" echter minder. Behalve door enkele dorpjes lopen we de hele route (24 km) langs een drukke verkeersweg. Er is geen ruimte om zingende vogeltjes te horen. In een dorpje (Belorado) zien we een aantal ooievaarsnesten op het kerkje. Heel bijzonder.

Enige km na Granon steken we de grens over van de regio La Rioja en de regio Castille y Léon.

Na een goede nacht in het hostel in Granon, met een eigen badkamer, mét bad, zijn we om 6.30 uur gaan lopen. Toen nog lekker fris, maar om 9.00 uur wordt het al warm.

We vinden onze slaapplek in een herberg in Tosantos: Albergue Los Arancones. Acht stapelbedden in één kamer. Goed sanitair, mooie bar en eetgelegenheid. Ook een gezellige tuin, met zitjes en ligbedden.

Overal langs de Camino zie je verdwaalde schoenen; op een routepaaltje, op een hoopje stenen, in een boom. Vandaag zien we ze echter op een heel bijzondere plek....aan elektriciteitsdraden, hoog boven de weg.

Dit is de saaiste etappe tot nu toe. Vanwege het feit dat de route langs de autoweg N120 gaat. Veel verkeerslawaai, vooral van vrachtauto's.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017