Dag 19: Isar - Reisverslag uit Isar, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 19: Isar - Reisverslag uit Isar, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 19: Isar

Blijf op de hoogte en volg An en André

27 Mei 2017 | Spanje, Isar

Ja, vandaag brengen we de nacht door in het kleine plaatsje Isar. Dit dorpje ligt ongeveer 3 km buiten de route.

Vandaag wandelen we door de Meseta, de Centraal-Spaanse hoogvlakte, met haar eindeloze korenvelden. Voornamelijk tarwe en gerst. Nu zijn deze velden nog groen. Over enige tijd kleuren de velden geel van het rijpe koren.

Keurige eerste dag voor Mieke en Anke. Flinke pas erin met de lange benen. Als kleinste van het gezelschap kan ik nauwelijks 'bijbenen'. Nadat we ongeveer 25 km gelopen hebben zijn we toe aan een herberg. In het dorp Hornillos del Camino zijn echter alle vijf herbergen vol.

Een vriendelijke man heeft toen contact opgenomen met een hotel in Isar. We worden met de auto opgehaald en naar 'Hotel rural *** La consulta de Isar' gebracht. Heel andere prijsklasse, maar blij met de slaapplaats. Na opfrissen en een biertje wat rondgelopen in het dorp. Twee kerkjes, allebei gesloten. We eten in dit hotel, want in het dorp is verder geen eetgelegenheid.

's-Avonds in de tuin met een fles Rioja. De zussen hebben heel wat bij te praten.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017