Dag 26: Calzadilla de los Hermanillos - Reisverslag uit Calzadilla de los Hermanillos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 26: Calzadilla de los Hermanillos - Reisverslag uit Calzadilla de los Hermanillos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 26: Calzadilla de los Hermanillos

Blijf op de hoogte en volg An en André

03 Juni 2017 | Spanje, Calzadilla de los Hermanillos

Na het ontbijt in de herberg lopen we de route naar Sahagún. Het duurtvp even voordat het lopen wat soepel gaat, vanwege mijn zere enkel, maar na een half uurtje ging het goed. Voordat we het dorp binnnenlopen, steekt er een muisje ons pad over. Hoe bijzonder! We gaan naar het treinstation, waar Anke informeert naar de reis naar Bilbao. Anke en Mieke besluiten vandaag naar Bilbao te reizen, dan kunnen ze nog een dag in de stad verblijven voordat ze naar huis terugvliegen. Maandag is hun terugvlucht. Ze wandelen nog met ons mee naar Calzada del Coto. Daar gebruiken we de lunch en nemen afscheid. Het was erg fijn dat ze ruim een week met ons hebben meegelopen op de Camino.

Wij lopen nog verder naar Calzadilla de los Hermanillos. Een eenzame tocht van 8,5 km, alleen op het einde haalt een andere pelgrim ons in. Een landgenoot die in maart vanaf Visé (B) is vertrokken. Hij heeft zijn bagage op een wandelkar liggen. We schrijven in in de herberg municipale. We zijn vergeten geld te pinnen. Het komt goed uit dat deze herberg op "donativo" basis is. In de andere herberg was alleen plaats op een kamer van 45 euro. Al met al was vandaag toch weer goed voor 25 km. Had ik gisteren niet durven denken.

An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017