Dag 4: Astorga - Reisverslag uit Oncina de la Valdoncina, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 4: Astorga - Reisverslag uit Oncina de la Valdoncina, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 4: Astorga

Door: An en André

Blijf op de hoogte en volg An en André

14 April 2018 | Spanje, Oncina de la Valdoncina

De andere pelgrims in onze herberg hebben toch minder haast dan die van vorig jaar. Toen waren het veel mensen uit Korea die 's-ochtends om 5.00 uur al begonnen. Nu niet. .... Er ging een alarm af om 7.30 uur. Toen ook opgestaan en aan de tocht van vandaag begonnen. Ontbijten doen we na een kleine 10 kilometer in Hospital de Orbigo. Het is prima wandelweer. Vandaag hebben we veel paden gehad, die door de buien van gisteren een modderpoel zijn geworden. Paden met van die leem, die met moeite van je schoenen gaat. Onderweg komen we bij een "oase". Deze is gebouwd door een man wiens vrijheid hem zeer lief is. Hij leeft een primitief leven in de vrije natuur en op basis van "Donativo". Hij biedt allerlei lekkere natuurprodukten aan. Het laatste stuk lopen we met Mary uit USA. Een jonge vrouw, zoekende naar wat ze wil met haar leven. Naar Astorga waar we in een gemeentelijke herberg inschrijven voor € 5 p.p. Mary wordt naar een 'vrouwenkamer' verwezen. Wij hebben samen een kamer met een stapelbed. Heerlijk om na 25 km te douchen en op je bed uit te rusten. 's-Avonds naar de stad, waar we in een sjiek restaurant genieten van het pelgrimsmenu voor € 10. Daarna naar onze herberg.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017