Dag 6: Foncebadón - Reisverslag uit El Ganso, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 6: Foncebadón - Reisverslag uit El Ganso, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 6: Foncebadón

Blijf op de hoogte en volg An en André

17 April 2018 | Spanje, El Ganso

Vandaag een zware etappe. Klimmen naar de toppen van de bergen van de provincie León. Naar Foncebadón: eens een dorp hoog in de bergen met vervallen huizen en ruïnes. Sinds de enorme groei van het aantal Camino-wandelaars en -fietsers zijn er meerdere nieuwe horecagelegenheden en herbergen gebouwd. De bouwvallen worden hier niet opgeruimd.
Onderweg ontbijten we in Rabanal del Camino. Na een poos komt Bodil uit Denemarken bij ons zitten. Voor een vrouw van bijna 74 jaar is het klimmen te zwaar. Zij gaat vandaag niet verder, en morgen ziet ze dan wel. Wij maken het qua conditie goed. Geen blaren, af en toe een beetje spierpijn.
De dag is koud begonnen; maar het is helder weer en de zon brengt enige warmte. De vooruitzichten voor de komende dagen zijn goed.
Nadat we ons in een herberg hebben geïnstalleerd en iets gedronken, gaan we naar Cruz de Ferro, dat hier niet ver vandaan is. Bij de terugkomst treffen we op een terrasje Mary uit USA aan. We drinken samen een biertje, een glaasje wijn. Het pelgrimsmenu bestaat vandaag uit Paella.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017