Dag 18: Palas de Rei - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 18: Palas de Rei - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 18: Palas de Rei

Door: An en André

Blijf op de hoogte en volg An en André

28 April 2018 | Spanje, Rosalejo

Weer een mooie dag. Best wel fris als we op pad gaan, maar het zonnetje schijnt. Zelfs de handschoenen weer een tijdje aan gehad. Na vijf kilometer ontbijten we op een prachtig plekje. Lekkere "café con leche" voor maar € 1,20 en heerlijk broodje kaas/tomaat. Onderweg zien we twee vrouwen uit Nederland, maar die lijken nogal haast te hebben. We lopen door tot Palas de Rei, een wat grotere plaats met veel herbergen en veel restaurantjes. Hier kunnen we ook weer pinnen. Soms duurt het een paar dagen voordat er een pinautomaat is. Dat is wel iets om rekening mee te houden, want betalen met de pin lijkt hier ook nog wat in de kinderschoenen te staan. We slapen vannacht in Albergue San Marcos. Een vrij nieuwe, moderne herberg, waar ook grotere groepen (schoolklassen) verblijven. Er staan heel veel koffers, rugzakken te wachten tot de eigenaar in de herberg arriveert. Zie foto. Het is hier praktisch ingericht, zeven personen op één kamer met ook de mogelijkheid om kleinere kamers te huren. We scharrelen wat in het stadje. Een grote groep pelgrims, met kleine rugzakken, onder leiding van een gids probeert om de beurt een foto te maken van (bijna) de hele groep. Ik bied aan de foto te maken zodat de fotograven er ook op staan. Enkele mensen uit de groep willen Dré er dan ook bij (zoekplaatje).
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017