Dag 20: Arzúa - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 20: Arzúa - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 20: Arzúa

Door: An en André

Blijf op de hoogte en volg An en André

30 April 2018 | Spanje, Rosalejo

Vandaag dreigt een regenachtige dag te worden: zwaarbewolkte lucht. Maar uiteindelijk valt het mee. Wat miezerige regen onderweg. Op een rustplaats is een jong stel hun voeten aan het verzorgen. Blaren.. we zien een blaar zo groot als een half spiegelei! We zijn blij dat dat ons bespaard blijft. Verder onderweg loopt een hond een heel eind met ons mee. Hij lijkt precies op onze Dingus. Als we in Arzúa aankomen schijnt zelfs de zon even. 'Back to basic' vandaag: in de gemeentelijke herberg. Een grote slaapzaal met 16 'bunks' (=stapelbedden). Maximaal dus 32 slapers en dus potentiële snurkers. Wel goedkoop voor € 6 per persoon. De bedden zijn oké, er is een keuken ter beschikking voor de pelgrims en ook wasmachine en droger. An doet vandaag dus de 'grote was'. Na een dutje eten we in restaurant Ultreia een geweldig pelgrimsmenu.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017