Dag 24: Negreira - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 24: Negreira - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 24: Negreira

Door: An en André

Blijf op de hoogte en volg An en André

04 Mei 2018 | Spanje, Rosalejo

Voordat het ontbijt geserveerd wordt, gaan we om 7.15 uur op pad voor ons vervolg na Santiago. In de 23 kilometer van vandaag zit weer een lange klim. Niet zo steil, maar wel lang. We ontbijten in een bar met een echtpaar uit Australië. Ook hebben zij sneeuw gehad op de Camino. Ze vonden het prachtig, want sneeuw hadden ze nog nooit gezien. Maar de sneeuwbuien waren ook bedreigend geweest. Zij troffen een ervaren pelgrim, die hen naar veiliger oorden heeft geleid.
We reserveren in de eerste herberg die we tegen komen in Negreira. De laatste kilometers vallen zwaar. Dré heeft veel last van zijn hielen. In de herberg kunnen we niets eten dus moeten we op pad in het stadje. Na de spaghetti bolognese besluiten we voor het avondeten wat boodschappen te doen en in de herberg zelf onze tapaz te maken.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017