Dag 27:Cee - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 27:Cee - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 27:Cee

Door: An

Blijf op de hoogte en volg An en André

09 Mei 2018 | Spanje, Rosalejo

Vandaag weer ruim 20 kilometer voor de boeg, maar zonder rugzak gaat het allemaal een stuk makkelijker. Het is een prachtige tocht, zonnig weer. Veel in de natuur en maar een handjevol pelgrims onderweg. We lopen 15 kilometer zonder huizen tegen te komen. Gelukkig wisten we dat en hebben we bij de laatste bar nog extra water gekocht. Onze rugzakken staan al te wachten in de herberg. Deze herberg wordt gerund door een echtpaar. Hij heeft verschillende caminos gelopen. Er hangen veel ingelijste oorkondes aan de muur. De 17 stapelbedden staan in een ruime zaal. We krijgen een echt katoenen hoeslaken en kussensloop. Dat is voor het eerst. In veel herbergen krijg je een wegwerphoes en sloop. Na de douche gaan we het stadje in. Het ligt aan een baai, er is een strandje, maar er valt weinig te beleven. We gaan terug naar de herberg, nog wat uitrusten. We merken dat we toch wel moe zijn, na deze pelgrimstocht van bijna vier weken. We eten in de herberg, het menu van de dag, samen met Kim, een jong Duits meisje. Zij heeft de 'Camino Portugues' gelopen.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017