Dag 27: León - Reisverslag uit León, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 27: León - Reisverslag uit León, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 27: León

Blijf op de hoogte en volg An en André

04 Juni 2017 | Spanje, León

De ochtend begint vroeg; om 06:00 uur staat iedereen op in de herberg. Om 06:45 uur beginnen we aan de Camino van deze dag. Een wandeling van 18 km door, zoals het boekje beschrijft, verlaten landschap, ver weg van de bewoonde wereld. Zo ver weg is die echter niet. Op afstand toch een dorpje in zicht, de spoorlijn waar af en toe een trein rijdt, het pad doorkruist door een verkeersweg. Wat pelgrims betreft is het wel een heel rustige route. Minder dan tien pelgrims op dit stuk.

We komen aan in Reliegos, ons eindpunt van deze eerste helft van onze Camino. Onze voeten zijn er aan toe. We proosten bij de enige bar in dit dorpje "La torres", met de muur vol graffiti (we zien deze bar ook in de film "The Way", de film die Josien zo vaak heeft gezien).

Met een taxi naar León. We slaan daarmee de wandeling door het industrie gebied van León over. Dichtbij de kathedraal boeken we een hotelletje voor twee nachten. 's-Avonds eten we in een "gewoon" restaurant. Valt tegen ...zeker de prijs. We zijn erg verwend met het 'Menú del Peregrino': drie gangen, inclusief een fles wijn, voor € 10.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017