Dag 28: León - Reisverslag uit León, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 28: León - Reisverslag uit León, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 28: León

Blijf op de hoogte en volg An en André

05 Juni 2017 | Spanje, León

Tóch vroeg wakker, ondanks dat we uit kunnen slapen. We ontbijten in een bar in de buurt van het hotel. Met twee Duitse pelgrims praten we over onze Camino, en net op dat moment horen we op de radio het nummer van Coldplay "A Sky Full Of Stars". Met dit lied is de uitvaartdienst van Josien afgesloten. Dat was haar wens. Weer zo'n emotioneel moment.

We zijn naar het autobusstation gelopen en hebben daar de tickets gekocht om morgen met de bus naar Santander te gaan. Daarna door de stad gewandeld. Op een bank boterham gegeten en duiven gevoerd.

Vanavond tapas gegeten bij één van de vele restaurantjes in de stad. Op het menu staat: vijf tapas en één liter sangria of een halve liter bier. Binnen hebben we de tapas uitgezocht. Heerlijk Spaans! Kikkerbilletjes, slakken, 'ensalade rusa', kippenboutjes, olijven, champignons, sardientjes. Dat gaan we thuis nog een keer overdoen.

Het bier en de sangria doen hun werk. We gaan vroeg naar bed.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017