Dag 6: Cizur Menor - Reisverslag uit Atarrabia, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 6: Cizur Menor - Reisverslag uit Atarrabia, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 6: Cizur Menor

Blijf op de hoogte en volg An en André

14 Mei 2017 | Spanje, Atarrabia

"Rustdag" vandaag. Daarom lopen we maar 10 km. De stad Pamplona door via de caminoroute, en dan zit er al ruim 8 km op. In Cizur vinden we onderdak in een herberg,
(50 personen) die wordt gerund door een ouder vrouwtje. Zij zit vol goede adviezen, maar daar zitten we niet echt op te wachten. We zijn een van de eerste pelgrims, maar gedurende de middag loopt het snel vol.

Het is stralend weer vandaag. Ruim 20° en dat mag wel zo blijven. Morgen wacht ons weer een aardige klim en ook een flinke afdaling.

Bijzonder vandaag is dat we Miriam uit Zutphen weer tegen komen in Pamplona. Zij is de eerste Nederlandse die op ons pad kwam en zij vertrekt vandaag weer richting Nederland. We hebben haar al een paar dagen niet meer gezien, dus hoe mooi dat we vandaag nog samen een bakkie kunnen doen in de stad. Toen we verder liepen, kwam ons een oude man tegemoet...Buen Camino! ( ja, we zien er uit als echte pelgims). Hij klopte me daarbij verschillende keren zo hartelijk op mijn schouder, dat ik het een half uur later nog voelde.

Vanavond in een dorpscafé paella gegeten met een wielrenner uit Gorinchem. Hij fietst de Camino vanuit thuis.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017