Dag 11: Logrono - Reisverslag uit Muskiz, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 11: Logrono - Reisverslag uit Muskiz, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 11: Logrono

Blijf op de hoogte en volg An en André

19 Mei 2017 | Spanje, Muskiz

Na de regen van gisteren beloofd het vandaag een zonnige dag te worden. We vertrekken vroeg in de ochtend naar Torres del Rio. Hier kunnen we geld pinnen en brood kopen.

Halverwege in Viana rustpauze, waar we Monica uit Frankfurt weer zien. De voettocht gaat verder naar Logrono. De hoofdstad van de streek Rioja. Na 20 kilometer nemen we toch nog maar de tijd om andere sokken aan te doen en wat schapenwol op de pijnlijke plekjes. Het helpt echt ! Moe en voldaan komen we na 23 km aan in de stad. We zoeken een kleine herberg waar nog plaats is. Weer in een stapelbed.

Na douche en rust slenteren we door de stad. In een klein restaurant eten we een pelgrimsmaaltijd, met een glas bier en een sangria.

Om 22:00 uur naar bed. Morgen weer op tijd op, want het wordt een warme dag.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017