Dag 17: Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 17: Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 17: Burgos

Blijf op de hoogte en volg An en André

25 Mei 2017 | Spanje, Burgos

Donderdag, 25 mei, hemelvaartsdag. Ondanks ons plan om vandaag maar een halve etappe te lopen, toch vroeg uit bed. Om half zeven begint onze wandeling. Na veel dubben, overleggen, twijfelen, hebben we gisteren besloten om vandaag ongeveer 13 km te lopen en het laatste stuk tot Burgos met de bus te gaan. Dit laaste stuk, ongeveer 10 km, loopt door het industrieterrein van Burgos. Het duurde effe voordat ik (An) "om" was. Het gevoel te "foetelen", moest plaats maken voor het gevoel "onze Camino!"

Na 6 km ontbijten we in het tweede dorpje, Atapuerca, in de tuin van de bar. Precies zoals thuis: brood gesmeerd met boter, en belegd met kaas en tomaat.

In Burgos schrijven we ons in bij de Albergue Municipal, midden in de stad, vlakbij de kathedraal. Een heel moderne herberg, strak ingedeeld. Ondanks stapelbedden zijn de indelingen zo, dat er best veel privacy is. Goed bed, goed sanitair en dat voor 5 euro per plaats. In het algemeen kunnen we zeggen dat we de bedden van goede kwaliteit vinden, en het sanitair van redelijk goed niveau. Het 'snurkgehalte' verschilt nogal, zowel bij mannen als bij vrouwen. Maar dat ligt niet aan de herberg of de herbergier

Hier geen 'menu de peregrino', dus gaan we in de stad eten. Het bier en de sangria zijn uitstekend met dit weer: ruim boven de 30°.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017