Dag 18: Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 18: Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 18: Burgos

Blijf op de hoogte en volg An en André

26 Mei 2017 | Spanje, Burgos

Gisteren hebben zus Mieke en nichtje Anke hun vliegtuig naar Bilbao gemist. Nu komen ze vandaag. Vanaf Bilbao gaan ze met de bus naar Burgos. Aankomsttijd om 21:00 uur. We hebben voor hen al een slaapplek in 'Hostel Burgos' gereserveerd, dichtbij het overdekte busstation in het centrum van de stad.

Wij hebben vandaag een rustdag. Om 12:00 uur in de rij bij de Albergue Municipal, om in te schrijven. Er had zich al een heel lange rij rugzakken gevormd in afwachting van de opening van de herberg. Na ruim een uur in de rij kregen we een bed toegewezen. Gisteren hadden we geregeld dat we
(hoge uitzondering) nog een nachtje mochten blijven. Daarna is An de stad ingegaan, en ik heb een plekje gezocht in de schaduw aan de rivier. Om half vijf hebben we een afspraak met Dee en Fiona (uit Nieuw-Zeeland) op het plein voor de kathedraal. Zij komen vandaag in Burgos aan.

Gezellig geborreld met Dee en Fiona, wat door de stad geslenterd en nog een hapje gegeten. En toen weer afscheid van hen genomen. Zij reizen met de bus door naar Leon.

We hebben Mieke en Anke opgewacht. Nog een wijntje in de stad en toen naar onze herberg. Ja, we moeten op tijd binnen zijn; 22:30 uur gaat de deur dicht en het licht op de slaapkamers uit.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017