Dag 26: Olveiroa - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu Dag 26: Olveiroa - Reisverslag uit Rosalejo, Spanje van An en André - WaarBenJij.nu

Dag 26: Olveiroa

Door: An en André

Blijf op de hoogte en volg An en André

06 Mei 2018 | Spanje, Rosalejo

Na een goede nacht, zonder al te veel gesnurk, tegen achten op pad mèt rugzak. Het gaat goed. We ontbijten na acht kilometer. Er zit ook een man uit Engeland bij die bar. Hij ziet er een beetje gehavend uit. Blauw plekken in zijn gezicht, op zijn been en zijn heup, vertelt hij. Gisteren gevallen in de badkamer tijdens het douchen. Hij is met een groep en wacht daar tot de groep voorbij komt, zodat hij maar de halve tocht mee loopt. We gaan verder, het gaat nog steeds goed. De paden op de heuvels die we op gaan, hebben ook vlakkere stukken hetgeen veel prettiger loopt. En eindelijk is ie daar; een overstekende muis, waar ik al drie weken naar uitgekeken heb!
We lunchen op het terras van een bar in Lago. Na een lekkere salade vervolgen we ons pad tot de herberg in Olveiroa, Alburgue Loncho. Een vijfpersoons kamer, waar ik komende nacht met vier mannen zal slapen. Vandaag 23 km gelopen. Een biertje verdient; helaas geen sangría voor Dré. We drinken wat met de Duitse dames van de herberg van gisteren en eten het pelgrimsmenu van het restaurant bij de herberg.
En....om de een na laatste wandeldag luxe te doen, hebben we voor één dag rugzakvervoer geregeld.
An en André

Dit reisdagboek gaat over onze pelgrimstocht 'Camino de Santiago de Compostella'. Wij beginnen de tocht in Zuid-Frankrijk in Saint-Jean-Pied-de-Port. We volgen de Camino Francés, die vanaf hier ongeveer 800 km is. In 2015 heeft onze dochter Josien (josien.waarbenjij.nu) deze tocht gedeeltelijk gewandeld. Een tocht van hoop dat zij haar kanker zou kunnen overwinnen. Dat is helaas niet gelukt. In mei 2016 is Josien overleden. Ter nagedachtenis aan haar gaan wij, haar ouders, deze pelgrimstocht nu lopen. We weten dat de wandeling op de Camino heel veel heeft betekend voor Josien. Wat de tocht ons zal brengen zullen we zien. Hier doen wij verslag van onze belevenissen.

Actief sinds 15 April 2017